Sådan får du styr på dataopbevaring og regnskabet

Sådan får du styr på dataopbevaring og regnskabet
Like og følg os!

Sponsoreret

Størstedelen af alle virksomheder benytter sig af office-pakken på dagligt plan, alt fra deres mail på Outlook til Excel. Udover disse klassiske funktioner bruger mange virksomheder også SharePoints, OneDrive og Teams til at dele data internt i virksomheden, som kan indeholde betydningsfulde dokumenter og data.

Alle virksomheder har pligt til at bogføre deres indtægter og udgifter, som skal udarbejdes i et regnskab. Hvis man ikke evner at gøre dette korrekt, vil det være oplagt at outsource udarbejdelsen af et regnskab til en bogholder.

Outsourcing af bogholder

Som selvstændig erhvervsdrivende skal man som nævnt udarbejde et regnskab hvert år. Nogen har egenskaberne til selv at udarbejde regnskabet korrekt, hvor andre benytter sig af regnskabsprogram, som holder overblik over økonomien samt kan udarbejde regnskabet. Hvis man ikke har evnerne eller ønsker selv at udarbejde sit regnskab eller benytte et regnskabsprogram, kan man outsource dette til en bogholder. Store virksomheder har som regel en bogholder og/eller revisor ansat, hvor mindre virksomheder har ikke ressourcer til at ansætte en bogholder.

En bogholders opgave er at udarbejde det egentlige regnskab, som skal indberettes til SKAT. Opgaverne som følger med dette, er afstemninger, konteringer, kreditor og debitor mm., som de skal holde styr på. Udover at stå for den daglige kontrol og drift af bogføringen, så skal en bogholder ydermere afstemme årsregnskabet, så det er klar til revidering af en revisor. Ved at outsource dette, sikrer man sig, at udarbejdelsen er udført korrekt i første omgang og skal ikke bruge unødvendig tid på at rette fejl.

Backup af Office 365 er ikke inkluderet ved køb

Mange virksomheder benytter sig af Office 365 på det daglige plan til at håndtere deres mail, dokumenter, dele dokumenter samt de andre muligheder man har med Office 365. Dog er en væsentlig faktor ikke inkluderet i Office 365, hvilket er en backup af data. En Office backup er en vigtig beskyttelse at have, så man undgår at miste al sin data. Ved at benytte sig af en backup fra et eksternt firma, vil man altid kunne hente sin data ned, hvis den er mistet. Ydermere skaber det en sikkerhed og undgår bekymringer, da et eventuelt databrud kan være uundgåeligt, da man ikke altid er herre over et brud på en server eller datatyveri. Med en backup vil man altid være sikker på at have sin data oplagret, så man undgår at bruge tid på at bekymre sig og derved kan man rette fokus 100% på andre opgaver.

Automatisering af dine dokumenter

Automatisering af dokumenter kan spare dig for en masse tid. Tid du kan bruge på andre ting i virksomheden.

B2B Backbone har specialiseret sig i, at lave overførsler og udveksling af dokumenter automatisk. Du kan se deres EDI-løsning her.

Brug tiden på din forretning

Ved at outsource sit regnskab og have styr på backup af sin data, sikrer man altid at have styr på disse to faktorer, som er væsentlige for en virksomhed. Det kan være dyrebart at miste sin data og være meget tidskrævende at genvinde al sin data samt sørge for en backup, efter skaden er sket. Derudover kan det have konsekvenser, hvis man har fejl i regnskabet, da det kan medføre påbud om overholdelse af lovgivningen i værste tilfælde. Udover dette kan det medføre at man skal bruge tid på at rette fejlen, som kan være besværligt, hvis man ikke er en haj til regnskab.

Ved at sikre sig, at der er styr på dette, kan man bruge tiden på opgaver, som er mere givende for forretningen og derved udvide og øge indtjeningen, som alle erhvervsdrivende er interesseret i.