Manager og ledere

Like og følg os!

Sponsoreret indhold.

Hvad er forskellen på en leder og en person, der “bare” driver en virksomhed – altså en såkaldt manager?

Som det ofte er tilfældet, kan kan det være svært at sige præcist hvad forskellen er, men ofte er det lettere at sige hvad det ikke er.

Lad os tage udgangspunktet i hvad forskellen er på en leder og en manager?

En leder bekymrer sig om sine folk/ansatte; En manager bekymrer sig om sin chef, og hvad denne måtte mene.

Ledere går foran og viser andre vejen. De løfter de tunge kasser først, og inspirerer andre til at følge trop. Ikke gennem deres verbale opfordringer, men gennem deres handlinger. Ledere stopper ikke op og tager pause i tid eog utide, medmindre det er for at lære og blive dygtigere. De fører altid opgaven til enden, selv i varme, regnvejr, eller når aftensmaden kalder.

Ledere motiverer og er i stand til at gribe de små positive gnister der er, selv når det ser sortest ud.

Ledere arbejder på at forbedre systemet, managere arbejder for at vedligeholde systemet.

En leder afslutter aldrig et job, før de finder en der kan gøre jobbet bedre. Ledere bliver sjældent fyret. Men de bliver ofte forfremmet. De vil afslutte ethvert projekt eller enhver opgave man stiller dem. Et andet kendetegn er også at hvis begrundelsen for at arbejde hårdt er stærk nok, eller de har givet deres ord, så vil ledere kæmpe længe og finde uanede menneskelige ressourcer frem, for at få færdiggjort en fælles opgave bedst muligt.

Det særlige er, at som iværksætter skal du være både leder og manager … og ofte i den rækkefølge. Du starter ofte som en leder, og så ender du med at blive en manager.

En god leder er den ultimative løsning på ethvert problem. Og en god leder er tusind gange flere penge værd end en god manager.

Ledelsesværktøjer – talegenkendelse

Mange ledere finder det ofte frustrerende, når de får en sag, hvor en kunde er stærkt utilfreds med en behandling eller service som kunden har modtaget. Mange af sådanne klager er telefoniske, og det kan bagefter være svært at finde ud af hvad der egentlig er blevet sagt mellem medarbejderen og kunden. Lederen kan derfor stå i en situation, hvor han/hun er en lus imellem to negle, fordi medarbejderen har en version af samtaleforløbet, og en kunde har en anden version.

Læsningen her, er at optage samtale, og anvende stemmegenkendelses software – og bruge det som et ledelsesværktøj.

Stemmegenkendelsessoftware (også kaldet talegenkendelse) er et program/software, der gør brug af talegenkendelsesalgoritmer til at identificere de ord der anvendes i en samtale og handle i overensstemmelse hermed.

Stemmegenkendelses- eller dikteringssoftware kan fange det ord, en kunde siger, og indtaste det herefter på en computer eller i en logfil. Det kan være nyttigt for en leder, bagefter at gå ind i samme logfil og søge efter ord der eksempelvis er uheldige, det kan være “dumt”, “Irriterende”, “Dårlig service” eller noget helt fjerde.

I henhold til analyse bureauet Gartner udføres 30% af interaktioner med kunder gennem telefonsamtaler.

De fleste talegenkendelsessystemer er i stand til at genkende 95% af lyden korrekt. Under brug af denne software skal man selvfølgelig tale klart. Ellers vil systemet ikke kunne opfange alle ordene.

Faktorer, der skal overvejes til valg af softwaren inkluderer nøjagtighed, forståelse, brugervenlighed, opsætning, understøttede sprog og softwarens pris. I Danmark er der flere leverandører af software til talegenkendelse, men en af de bedste er RecordIT – en softwarevirksomhed beliggende i Vejle. Du kan besøge RecordIT her: https://recordit.nu/.